[O1] 1,6 utrudniony rozruch, ciągła praca wiatraków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nesquik80
    Classic
    • 2013
    • 3

    [O1] 1,6 utrudniony rozruch, ciągła praca wiatraków

    No nie wytłumaczy się bo po pierwsze się nie da, a po drugie się nie da. Mam ten motór w rodzinie, w Leonie w o połowe mniejszej budzie też nie jedzie. Do miasta, eco, turlania się starczy. Ale do porównywania z też uturbionym 1.8 się nie nadaje - trzeba się naprawdę mocno upalić, żeby tak do tematu podchodzić...

    Prekompilator - gratki. Fajne autko z tym motorem, Niemiec chciał zmienić zdanie, ale nie dogonił i tak sobie tłumacz. Zajebiście pomyka i nic nie pali. EOT.
  • KilaN
    Drive
    • 2011
    • 55

    #2
    [O1] 1,6 utrudniony rozruch, ciągła praca wiatraków

    Witam... mam dwa problemy... pierwszy od jakiegoś już czasu... mianowicie odpalanie z zimnego silnika to trudna sztuka dla mojego wozidełka. Rozrusznik zdrowy, rozrząd po wymianie, a nie chce "łapać", tylko kręci i po pewnym czasie chwyta i jak odpali wielka chmura spalin z rury wydechowej... wiecie o co chodzi ? próbowałem gasić auto na benzynie, ale to nie robi większej różnicy... czy gaz, czy benzyna w komorze spalania przy rozruchu nadal ta sama melodia wielce drażniące moje uszy.

    Drugi problem świeży... mianowicie nie dogrzewa mi sie silnik przez stale włączone wiatraki.... czujnik temperatury wymieniony, sterownik wiatraków wymieniony, przewody poizolowane. Po wykasowaniu błędu z komputera przez chwilę jest O.K. aby po chwili znowu było to samo...
    macie pomysły by pomóc skodziarzowi takiemu jak Wy ?
    to samo od nowa

    Komentarz

    • Kicer
      Ambiente
      • 2011
      • 217

      #3
      Błędy czytał? Wentylatory chodzą bo sterownik nie widzi temperatury na zewnątrz. A problemy z rozruchów i taki bąk jak mówisz to raczej od czynnika temp. Ale mówisz że wymieniony... Więc może związku gdzieś...

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz

      • dominik9420
        L&K
        • 2012
        • 1136

        #4
        jeżeli wymieniałeś czujnik na zamiennik, to nie będzie działać prawidłowo. musi być oryginał.
        Sprawdź błędy, dopiero będziemy rozmawiać, bo tak to jasnowidztwo tylko można uprawiać.
        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
        Pozdrawiam i Szerokości!
        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

        Komentarz

        • mariom122
          Ambiente
          • 2011
          • 117

          #5
          Z którego roku jest auto? Na te usterki co mówisz była akcja serwisowa w związku z awarią czujnika ciśnienia klimatyzacji, który to czujnik był uszkadzany przed siejącą cewkę zapłonową. Wymieniany był czujnik i cewka i to było w samochodach z 2010 roku z tego co pamiętam. Proponuję sprawdzić w aso czy twój samochód podlega akcji i jak tak to bez łaski niech wymieniają.

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zamieszczone przez dominik9420
            jeżeli wymieniałeś czujnik na zamiennik, to nie będzie działać prawidłowo. musi być oryginał.
            Sprawdź błędy, dopiero będziemy rozmawiać, bo tak to jasnowidztwo tylko można uprawiać.
            Kolego przestań opowiadać takie pierdoły :evil:
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              być może czujnik-podróba był sprawny przez 20 minut od instalacji. sprawdź komputerem jakie wartości podaje czujnik temperatury na zimnym silniku - jeśli znacząco różni się od temperatury otoczenia, to czujnik temp. płynu do wymiany. jeśli nie to spróbuj wyjeździć gaz do końca ze zbiornika - ale tak, żeby nawet na jałowym nie chciał się przełączać na gaz i sprawdź następnego dnia zapalanie, być może puszczają Ci wtryski albo reduktor
              ------
              problem nr 2: czy masz taki błąd jak opisany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2097072.html
              sprawdź czy po wszystkich wymianach masz na pewno sterownik do klimy i wiatraków z literką "L" na końcu, ew. spróbuj podmienić choć na chwilę na inną sztukę

              Komentarz

              • byq
                Ambiente
                • 2012
                • 171

                #8
                KilaN, czy odpalanie auta to temat swizy czy ciagnie sie od momentu zamontowania LPG? (może byc zalany LPG silnik, w Audi(AKL) poprzez podpiecie błednie zasilania do ecu LPG zalewało auto zanim zakreciłes silnik).
                Inline 5 cylinders

                Komentarz

                • KilaN
                  Drive
                  • 2011
                  • 55

                  #9
                  po kolei

                  czujnik orginalny mam założony...pieprzony 47 blach kosztował

                  problem odpalania odkąd kupiłem... czyli rok. na ciepłym silniku pięknie odpala, a na zimnym dupa, więc chyba opcja zalania komory spalania odpada... czy się mylę ?

                  [ Dodano: Sro 24 Paź, 12 15:57 ]
                  a samo auto z 2003 roku
                  to samo od nowa

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    KilaN, podaj jakie błędy wyświetla VAG.
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • byq
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 171

                      #11
                      KilaN, niby tak, ale mozesz dla pewności sprawdzić czy wtryskiwacze gazowe nie puszczają. Na test sciagnij przewód zasilajacy LPG na noc. Może przywrócenie wartości domyslnych VCDS by coś dało. Małymi kroczkami
                      Inline 5 cylinders

                      Komentarz

                      • Skowron
                        Drive
                        • 2008
                        • 92

                        #12
                        KilaN, czy Twój problem został rozwiązany? mam to samo od jakiegoś czasu. Mam problemy z odpalaniem (kręcę, silnik łapie i od razu gaśnie, przy następnym kręceniu już ciężko żeby załapał - trzeba długo kręcić) ponadto jak teraz temperatury są bliskie 0 po normalnej jeździe włączają mi się wiatraki tak jak by był upał. ponadto jet też taka sprawa, że wcześniej (w lato) jak jeździłem z włączoną klimatyzacją zawsze mi się uruchmiały wentylatory nawet gdy temp była po kilkanaście stopni a bez klimy cisza...czy to normalne?
                        A w upalne dni...Honda CB 750

                        Komentarz

                        • dominik9420
                          L&K
                          • 2012
                          • 1136

                          #13
                          A jakieś błędy z kompa?, będzie łatwiej :wink:
                          Zamieszczone przez Skowron
                          jak jeździłem z włączoną klimatyzacją zawsze mi się uruchmiały wentylatory nawet gdy temp była po kilkanaście stopni a bez klimy cisza...czy to normalne?
                          Tak, to normalna praca klimatyzacji.
                          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                          Pozdrawiam i Szerokości!
                          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                          Komentarz

                          • Skowron
                            Drive
                            • 2008
                            • 92

                            #14
                            dodam jeszcze, że dzisiaj jak jechałem wieczorem to wskaźnik temperatury silnika trochę falował jak by nie mógł się namyślić jaka jest temperatura...ale podejrzewam, że czujnik temperatury cieczy i czujnik podłączony do wskaźnika to dwa różne czujniki prawda?

                            [ Dodano: Sob 16 Mar, 13 20:15 ]
                            Zamieszczone przez dominik9420
                            A jakieś błędy z kompa?, będzie łatwiej :wink:
                            Niestety nie mam kompa...
                            A w upalne dni...Honda CB 750

                            Komentarz

                            • dominik9420
                              L&K
                              • 2012
                              • 1136

                              #15
                              Zamieszczone przez Skowron
                              czujnik temperatury cieczy i czujnik podłączony do wskaźnika to dwa różne czujniki prawda?
                              Ależ oczywiście... że nie.
                              Czujnik temp. cieczy chłodzącej jest odpowiedzialny za podawanie wartości właśnie (nie bezpośrednio) do wskaźnika na blacie.

                              [ Dodano: Sob 16 Mar, 13 21:25 ]
                              Co do błędów, odezwij się do kogoś z tej listy:

                              Albo podjedź na spota, ktoś pewno będzie miał kabelek
                              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                              Pozdrawiam i Szerokości!
                              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                              Komentarz

                              • speede
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 248

                                #16
                                Sprobuj zrobic tak: Nie jezdzij na lpg, a najlepiej odlacz przewod gazowy co idzie do filtra fazy lotnej lpg, tylko nie przelaczaj na lpg. Pojezdzij na samej pb kilka rozruchow na zimno i zobaczysz, jesli bedzie dobrze zapalal to wina pyszczajacych wtryskow lpg lub do wymiany (czyszczenie).
                                Co do wiatrakow to wydaje mi sie ze masz uszkodzony czujnik co jest na krocciu termostatu, czesc wymienna razem z termostatem przykrecona do glowicy z boku od strony aku. Zazwyczaj to jest to i jak padnie to caly czas kreca oba wiatraki zaraz po uruchomieniu silnika.
                                Powodzenia

                                Komentarz

                                • Kajtiii
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 291

                                  #17
                                  Szczerze mówiąc to zainwestowałbym ponownie w czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Miałem identycznie i po wymianie na nowy oryginalny auto pochodziło 2 dni. Dopiero kolejna wymiana załatwiła sprawę. Na zimnym silniku komp pokazał -50 stopni - prosta sprawa. Ale osobiście sprawdziłbym też stan wtyczki do czujnika oraz jego rpzewodu bo może gdzieś jest uszkodzony i styka się z masą.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...